Zestaw dobrych praktyk uczestnika wideokonferencji
1. Najlepiej aby uczestnicy wideokonferencji wyposażeni byli w słuchawki z mikrofonem;
2. W przypadku osób początkujących warto przetestować połączenie w pokoju testowym przy wykorzystaniu instrukcji zamieszczonej poniżej w załączniku (strona 20 w instrukcji);
3. Zalecaną przeglądarką do uczestnictwa w zdalnej rozprawie to Microsoft Edge, Google Chrome. W przypadku wystąpienia problemów z obecną (inną niż wymienione) przeglądarką zainstalowaną na osobistym/prywatnym komputerze - zaleca się wykorzystanie zalecanej przeglądarki. Należy również zwrócić uwagę czy przeglądarka nie blokuje obsługi mikrofonu i kamerki;
4. W przypadku wideokonferencji prowadzonej w formie wykładu lub rozprawy zdalnej, uczestnicy powinni mieć wyciszone mikrofony żeby nie generować niepotrzebnych szumów pochodzących z otoczenia. Mikrofon powinien być włączony tylko na czas udzielenia wypowiedzi. Urządzenie wycisza się z poziomu wideokonferencji klikając na ikonę z symbolem mikrofonu. Jak ikona mikrofonu jest przekreślona uczestnik ma wyłączony mikrofon. Powtórne kliknięcie w ikonę uaktywnia mikrofon;
5. Jeżeli uczestnicy wideokonferencji nie mają potrzeby widzieć się wzajemnie warto wyłączyć przesyłanie obrazu (obciąża łącze). Może wystarczy tylko obraz osoby prezentującej?
6. Moderator spotkania może wyłączyć mikrofony wszystkim uczestnikom i udzielać głosu tylko wskazanym osobom. Można też udzielić głosu w danym momencie wideokonferencji np. wtedy kiedy rozpoczyna się panel dyskusyjny.
Telefoniczna linia wsparcia dla obywateli: nr tel: 71 748 96 00
Możliwość zgłaszania problemów drogą elektroniczną na adres: cpw@wroclaw.sa.gov.pl
Poniżej instrukcja połączenia wideokonferencyjnego JITSI w formacie pdf.
Załącznik | Rozmiar |
---|---|
Instrukcja_pol_wideokonf_JITSI-dla_obywatela_v1-2.pdf | 1.39 MB |